søndag den 28. oktober 2012

Hjemmelavet Chai Latte Mmmmmm

Jeg ELSKER en god Chai Latte og til hverdag drikker jeg gerne....

Uhhhh den er god, lige med en sjat mælk.... Mmmmm.... favorit teen til de lange vagter på Skadestuen.

Men i dag så tænkte jeg der skulle lidt ekstra til...... og hvor svært kan det være at lave sin egen chai latte.... hehe ja det tænker man jo altid til at starte med... (faktisk gik det ok - ingen knuste glas eller brændte gryder i dag! - YAY!)

PenNny's hjemmelavet Chai-Te-Latte:

2,5 dl Mælk
2,5 dl Vand
2 teposer af Darjeeling sort te


Lad teen koge i 3-4 min, og derefter lad teen stå i 5 min.

Tilsæt
1 tsk. kanel
½ tsk. knust ingefær
½ tsk. kardemomme
2 spsk. brun farin
1 tsk. vanilje sukker

Kog teen igen i ca. 4-5 min


Si krydderierne fra og kom i en kop og nyyyyyyd!!!
Kom evt. flødeskum eller mælkeskum på og drys med kanel.


Nyd hver en dråbe!!!

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar