mandag den 12. november 2012

Et forsinket Halloween indlæg

Det var egentlig meningen, at dette indlæg skulle have været for et par uger siden - men der kom lige en rejse til Manchester (med koncert ... næste indlæg) og et par nattevagter på Bispebjerg Hospital.... (Dk's bedste hospital btw, hvis i ikke allerede vidste det!) i vejen..... men her kommer det så....

Halloween i Slangerup

Jeg ELSKER halloween. Det er en helligdag, der betyder rigtig meget for mig, da jeg har gået i Amerikansk skole som ung - det bringer en masse minder frem, bl.a. om min mor der fornøjeligt syer "halloween-dragter" og pynter op til "trick og treaters". 
Det var en aften hvor man samles som familie, går rundt og hilser på naboerne og spiser en masse slik - og som barn er det jo ret fantastisk!!!! So what's not to love ?!

Årets Halloweenfest indbydelse:


Man kan sige at Halloween, som det er i dag, minder lidt om den danske "Fastelavn", på den måde at man klæder sig ud, bare lidt sjovere for her skal det handle om gys og gru, og alt det man er lidt bange for som barn. Det er den kommercielle side af Halloween.



For mere end 2000 år siden blev Halloween, også kendt som Samhain, fejret som årets sidste dag af de keltiske druider. Det var en lys fest, hvor der blev tændt bål for at holde onde ånder væk og invitere gode ånde til at komme på besøg. For at undgå besættelse og ballade fra onde ånder denne aften, klædte man sig skræmmende ud og gik rundt i gaderne. Der er mange flere myter og overleveringer omkring Halloween, så er man nysgerrig, så er det bare at google derud af :) 

Den dag i dag betyder HALLOWEEN det for mig, at det er en dag jeg samles med dem jeg holder af og fejrer starten på et nyt år. Især sammen med to af mine bedste venner, der har samme forhold til Halloween som mig selv. Jeg tager tid til at mindes, de mennesker jeg desværre ikke længere har i mit liv, lægger en blomst på deres grav eller tænder lys i deres navn. 
Og så pynter jeg op som bare fa'en.... I år var budgettet dog ikke helt så stort som det plejer, så jeg måtte være kreativ.... 





Hvad synes i ??
En del inspiration har jeg fået fra pinterest.
Hvis du er nysgerrig - kan du jo kigge med på min pinterest side.

Godt tip til at lave egne kropsdele - BRUG TAPE! Tape kropsdelen til, først med tape med den klistrede side udad og derefter med klisterdelen nedad. Fyld med reklamer/avispapir & mal eller kom tøj/strøme/sko på! Voila.... til næste år skal jeg lave mange flere!!!!! 


Jeg nåede desværre ikke at tage et billed af mit græskar i år (før regnen og hundene havde fat i det), 
men lavede et der lignede dette på et prik!! 




..... øv der er lang tid til det er Halloween igen..... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar