onsdag den 22. maj 2013

Vægt-tabs-fidus og belønninger

Altså det er jo ingen hemmelighed at jeg egentlig startede Low-carb livsstilen med tanken om at jeg skulle tabe mig en smule -  at der så efterhånden har fulgt nogle andre skønne ting med så som;

  • Mere energi og overskud
  • En mere positiv indstilling
  • Næsten aldrig (lækker)-sulten
  • Ingen underlivs smerter
  • Regelmæssig menses
  • Renere og pænere hud

...er jo bare EKSTRA skønt!
Dog kan jeg mærke at motivationen til at tabe mig er gået lidt tabt, men så blev jeg inspireret af en anden vægttabs-blogger.
Jeg er i DEN grad konkurrence-menneske og ja belønninger er alle jo glade for, så for at synliggøre mit vægttab lidt mere og øge min motivation har jeg fundet 2 beholdere frem.... 


og fyldt den ene med alle mulige slags farverige kugler og perler.... 


Så er tanken ellers at for hver kg der tabes, ryger der en kugle over i den anden beholder.... som så forhåbentligt snart er fyldt i stedet.... på den måde bliver mit vægttab bedre visualiseret, og jeg holder bedre øje med, om der nu også ryger lidt kg af (håber jeg!!). 
Ideen har jeg fundet her: BoredMommyBlog

1 Uge:
Vægt tabt i denne uge: 3,5 kg (Juhuuuuuu!!!)
Vægt i alt tabt: 13,5 kg
Vægt der mangler: 31,6 kg



Og så er der jo lige de der belønninger jeg snakkede om. 
Jeg har en tendens til at belønne mig selv med mad... desværre.....  

"Ihhh hvor har du været dygtig, det kræver da vidst lige et stykke kage..."
"Uha, det har været en hård dag, det kræver da nok lige lidt is... "

og ja for at komme ud over den tankegang, er jeg i stedet begyndt at belønne mig selv med nogle ting og oplevelser jeg virkelig ønsker mig, i stedet for tomme kalorier. 

1. mål: 5 kg (belønning - Jane Faebers bog "Spis dig glad og mæt med LCHF!"
2. mål: 10 kg (belønning - Abonnement på Isabellas eller Boligmagasinet)
3. mål: 15 kg (belønning - Et Kähler Ora ur i sort)
4. mål: 20 kg (belønning - Ud og spise på fin restaurant med manden)
5. mål: 25 kg (belønning - Et par lækre læderstøvler)
6. mål: 30 kg (belønning - Nyt tøj!)
7. mål: 35 kg - IDEAL VÆGTEN (belønning - Wellness-ophold med manden)

Altså taget i betragtning af at vi i lørdags fik Pizza (fyyyyyyy)... så er jeg ret godt tilfreds med 3,5 kg - men det er så også HELT uden sukker og pepsi max (aaaaaaargh jeg savner dig *snøft*!). 
Vi må se hvad næste uge bringer.... 

Pennie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar