lørdag den 1. juni 2013

Lakrids, Rabarber, Lakrids... Oh My!

Jeg var jo så heldig at vinde Rav Food's Lakridskonkurrence, og min gode veninde og tidl. kollega Majken og jeg tager en gang i mellem og hiver en hverdag ud af kalenderen (vi arbejder begge på skadestuer, og har derfor weekend, når i andre er på arbejde....), og bruger en hel dag i køkkenet på at eksperimentere med opskrifter. 
Hun havde fået fat på en ordenlig stak rabarber og jeg havde jo som sagt vundet den konkurrence, så temaet for den store bagedag blev: Lakrids og Rabarber!

Photo: dagens produktion ;-)¨

Dette var så dagens produktion:
  • Tatjanas Grøntsags-stenalderbrød
  • Madbandittens Lakridskugler
  • Banan/Rabarber-Muffins/Kage
  • Rabarber-Mazarin tærter/muffins
  • Lakrids-kys
2013-05-28 12.51.26.jpg
  • Lakridsflødeboller med hvid-choko-overtræk
2013-05-28 17.22.29.jpg
  • Blåbær/Lakrids-scones
og MUMS MUMS MUMS siger jeg bare.... 
Mine yndlings var helt klart Rabarber-mazarin tærterne og Lakrids-kyssene.... 
Mandens yndlings var var helt klart Lakridsflødebollerne og Lakrids-kyssene!
Lakridskuglerne var også rigtig lækre, dog næste gang tror jeg, 
at jeg vil overtrække dem med chokolade, da jeg synes de smagte lidt for meget af lakrids... :) 

Og hvordan laver man så Lakrids-kys, spørger du.... 
altså desværre er de ikke sukkerfrie (det må komme på et senere tidspunkt),
men du laver en ganske alm. marengs, tilsætter 2-3 tsk. lakridspulver,
sætter kys på bagepladen med tyllen og VOILA :) 
De smager simpelthen fantastisk!

Pennie :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar