mandag den 29. april 2013

Lowcarb Chai-Latte

Nu vil den kloge low-carber jo nok pointere, at der er sukker i mælken (lactose) - meeeeen 
jeg laver min "latte" med fløde... så det er jo nok nærmere en Chai-Cream :) 
Mmm lyder som en lækker Werthers ægte bolche variant!!! (COPYRIGHT!!) hehe ;)

Here we go:

Ligesom mit tidligere indlæg:  Chai-latte, starter opskriften (næsten) på samme måde. 

2,5 dl Fløde
2,5 dl Vand
2 teposer af Darjeeling sort te


Lad teen koge i 3-4 min, og derefter lad teen stå i 5 min.

Tilsæt
1 tsk. kanel
½ tsk. knust ingefær
½ tsk. kardemomme
1-2 spsk. Sukrin Gold (alt efter hvor sød du kan lide den)
1 tsk. vanilje pulver

Kog teen igen i ca. 4-5 min


Si krydderierne fra og velbekomme!!!!! 

Variationerne er uendelige... Jeg er ikke super glad for kaffe, men vil rigtig gerne vænne mig til at drikke sådan en bullet-coffee, der eftersigende skulle være en low-carb klassiker.... 
MEN - så jeg laver jeg da bare en 
BULLET-CHAI!!

I stedet for 2,5 dl fløde, nøjes du med 1 dl og 2 spsk smør samt 1-2 spsk. kokosolie.
Opskriften er nok til 2-3 kopper og kan evt. ganges op, så du har til at du kan varme op når det er nødvendigt!!

HELT KLART min yndlings variation af bullet-"coffee" jeg har smagt endnu! Jeg synes at kokossmagen passer godt til kanel'en og nogle gange ryger der endda lidt sort peber i, hvis jeg vil have den lidt stærk. 
Jeg tænker endda at den kan udvides til en low-carb-chai-lumumba måske.. hvem ved?! ;)

Jeg ville ønske jeg havde et billed jeg kunne udgive sammen med teksten, men havde en god veninde på besøg i dag og før jeg kiggede mig om så var kanden sgu tom!!! 
Sådan kan det gå... det må blive næste gang! 

Pennie  :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar