tirsdag den 16. april 2013

Madplan uge 16 og lidt om min snarlige tur til England!!!

Det er lidt forskelligt hvordan vores madplan ser ud, alt efter om jeg har dag- eller aftenvagter.
De aftener hvor jeg er på arbejde, tillader min kære manse sig som regel lidt kartoffel og andet fy fy.
Så bliver jeg ikke helt så fristet på samme måde og han føler ikke at han skal lide afsavn.

Denne uges madplan: (en dag forsinket ... i know.. i know...)

Mandag: Kyllingeoverlår med kold kartoffelsalat
(Den kære mand savnede sin kartoffelsalat, så er det godt jeg skal på aftenarb., så han kan få sin lyst styret. For mig stod den på rester fra søndagens kødsauce med nogle grøntsags-spiraler!)
Tirsdag: Hotdogs (dog uden brød for mit vedkommende!) med hj. lavet ketchup Mmmmm
Onsdag: Frikadeller med cole-slaw
Torsdag: Rester (regner med at lave en ordenlig BUNKE frikadeller, så der er nok til begge dage)
Fredag: Rød karry ret med kylling.

Min skønne mand er utrolig dygtig i køkkenet..... når han gider, skal det lige siges. Man kan helt klart mærke når han brænder for en ret eller når maden bare lige skal overstået, så vi kan få noget i skrutten... men hans rød karry-ret.... MUMS siger jeg bare!
Kan være jeg kan lokke opskriften ud af ham ;)

og ja for vores vedkommende stopper ugens madplan dér, for vi skal nemmerlig til Harrogate i England og besøge mine dejlige forældre!!!
Og der regner jeg bestemt ikke med at jeg skal stå for maden hehe.



Jeg diskuterer dog lidt med mig selv, hvor meget jeg skal spise efter LCHF-principperne mens jeg er afsted. Mine forældre spiser nemlig ikke specielt lowcarb (tværtimod - brød og godt med stivelse til hvert måltid), og ja så skal man jo nok også lidt på pub og drikke en ale eller to. :)

Nu må vi se hvad det bliver til.... jeg orker heller ikke sukker-afvænning ingen når jeg kommer hjem igen, bare for et par dages skyld. Tror jeg vil forsøge at holde maden til LCHF, og så tillade mig selv at nyde et par øl i byen :) The best of both worlds!

Skal desuden lige have handlet et par ting mens jeg er derovre, der gør det lidt lettere at leve LC:



  • Splenda - sødemiddel, som jeg synes er godt at bage med (og let at dosere når man følger udenlandske opskrifter)
  • Protein-pulver med 1 g kulhydrat pr. 100 g. Nok det proteinpulver jeg synes smager bedst... og tror mig jeg har prøvet lidt af hvert!!! Denne gang skal jeg have en med chokolade og jordbær smag. 
  • Linwoods milled seeds (hør-, solsikke-, græskar-, sesamfrø og goji bær der er malet til mel) Jeg bruger dette i tæt på alt! Ovenpå yoghurt, i muffins, smoothies, til mine æg, ovenpå suppe, i mine brødopskrifter, til panering....etc. Fantastisk produkt og jeg køber aldrig nok!
  • Sukkerfri vanilje sirup (ved faktisk ikke hvor den er købt derovre, da min mor købte den til mig). Den er ret tynd, men rigtig god i kaffen eller til pandekager. 
  • Angel Delight: Sukkerfri buddinge-pulver. Jeg bruger det nogle gang til milkshake, når de andre skal have fra McDonalds og jeg føler mig super snydt. Findes med vanilje, choko og caramel smag. Tænkte at jeg også skulle prøve at bruge det i en cheese-cake snart!
  • Harley's Jello! Fåes i et hav af smagsvarianter og er en god dessert, når resten af familien skal hygge med vingummi'er. 
  • Arrowroot: Bruges i stedet for maizena eller sauce-jævner. 
  • Cream of Tartar: Bruger jeg i mine oopsies og andre opskrifter lidt ligesom HUSK, den giver bare en mere jævn tekstur. 
Hver gang jeg er i England, synes jeg at jeg finder nye LC varer. Jeg lover at poste, hvad jeg finder denne gang!!
Desuden hiver jeg som regel en bunke kosttilskud med hjem også da det som regel er super billigt derovre. Desuden kan det nævnes at jeg køber hårfarve (40 kr.!!!!!) og sminke samt tøj og sko! 
Uha som i nok kan fornemme bliver VISA-kortet rødglødende før vi skal hjem igen om onsdagen. 

Men iiiiih hvor jeg glæder mig! 

og så skal jeg også over til min godt 9 måneder gammel dejlige niece

Er hun ikke skøn??!!!

Pennie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar