fredag den 4. oktober 2013

Jeg rydder op!!

Det har simpelthen varet alt for længe! 
Jeg er en SAMLER, langt om længe har jeg indset det! (og indrømmet det....)
Jeg elsker støvfyldte bøger, keramik med historie, bijouteri og gamle smykker 
MEN....
når man samtidig også gerne vil have et moderne og praktisk hjem, 
så kan det ikke altid helt kombineres - i hvert fald ikke med det kvantum, som jeg har på lager hehe
så derfor er det tid til en omgang oprydning. 

Tænk sig, jeg har gemt skolenotater helt tilbage fra 9. klasse....!!!!
og utallige andre papirer og dimsedutter.... men der er dog ting jeg ikke nænne at smide ud, som fx.:

20131004_211203.jpg
fra mit yndlingsfag i Gymnasiet: Oldtidskundskab.

Efter 7 år oppe på loftet er den endelig blevet befriet sammen med en del kammerater, der nu endelig ser dagens lys igen! Mine skønne bøger har været gemt væk i flyttekasser, mens vi har fået styr på vægge, gulv og møbler.... ja du læste rigtigt .... 7 år!!! 
Der var dog også nogle bøger der var lige til traileren hehe ... og ud kom de! Så godt 3 flytte kasser blev til :
Hvilket jeg synes er ret godt gået!!
Jeg var en rigtig Band-geek, da jeg var mindre... ja ligesom
men desværre før det blev sejt...  
Og derfor har jeg også stadigvæk min dejlige tværfløjte.... uha der er gode minder i den og selvom jeg ikke spiller længere, så synes jeg stadig den er uendelig smuk... og kunne aldrig skille mig af med den. 
20131004_211334.jpg

Egentlig er jeg ikke meget til kongelig porcelain, men denne figur, som vi arvede af min kære mands farmor (famse), er helt uerstattelig:
20131004_211224.jpg
Og meget passende på boghylden. 
Egentlig når jeg koger det ned, er det ikke sindsygt mange ting i mit hjem der ikke kan skiftes ud og som jeg ikke vil skille mig af med. Når man har en tendens til at samle og tingene hober sig op, glemmer man tit de ting der faktisk er vigtige. 
Nu når der er ryddet ud, kommer tingene mere til deres ret og med kun et blik på reolerne, kan jeg mindes både den skønneste gymnasietid, dejligste musik og den mest vidunderlige Famse! 
Skynd dig at ryd ud i dine gemmer - og se om du kan genfinde dine gemte skatte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar