tirsdag den 17. juni 2014

Madplan flashback

Jvf. mit billed fra sidste uge, så kommer madplanen fra sidste uge her. Jeg synes selv, at det går rigtig godt med madplanerne og tilsammen har vi faktisk sparet godt over 10.000 kr på madbudgettet over det sidste år - hvilket er ellers ikke så lidt!! Vi spiser flere rester og vi smider meget mindre mad ud om ugen.

Madplan Uge 24


Tirsdag: Grillede svinekoteletter m. salat

Onsdag: Rødspættefilet m. blomkålsrösti og bearnaise sauce

Torsdag: Salat m. kylling og karry-dressing

Fredag: Italienske kødboller i tomatsause fra madbanditten

Lørdag: Rester

Søndag: Grillet mørbrad m. salat


Billedet er fra tomatsaucen fra om fredagen - og ultimativt den bedste tomatsauce jeg har smagt til dato! Hvis i ikke allerede har lavet opskriften fra Janes 1. kogebog s. 130 bør i STRAKS kaste jer over den.

Jeg tror især de friske krydderurter gør en stor forskel og efter jeg har fået mine bede op, bruger jeg så mange som overhovedet muligt! Jeg overvejer allerede at udvide med et par palle-rammer mere :) Spørgsmålet er bare hvad de skal indeholde.... nogen idéer?

Nr. 1: Jordbær & Rabarber
Nr. 2: Krydderurter; purløg, ananas-salvie, æblemynte,
persille, basilikum og timian
Pennie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar