torsdag den 26. juni 2014

Whole 30 Dag 3

Altså jeg nåede da også bare at sige - ingen hovedpine i går og BUM, så var den der! Har godt nok også overarbejdet en del, så der kan måske også være lidt spændinger der sidder og klemmer....
Havde dog godt nok den ondeste hovedpine, da jeg lagde mig sengen i går... heldigvis var den forsvundet her til morgen :)

Min søster kiggede forbi og det skulle jo fejres med noget lækkert, så vupti:

Æble-Græskar morgenmads-æggekage
Jeg er bare så vild med at jeg må spise (lidt) frugt igen - og denne har siddet og luret i baghovedet de sidste par uger - og ja, nu var anledningen til at prøve den af. Jeg har før bagt med græskar, men synes egentlig ikke det har været så lækkert. Måske det er manglen på sukkerstoffer, men denne smagte faktisk ret godt - dejligt med noget semi-sødt om morgenen og dejligt med lidt knas fra nødderne på toppen.

Morgenmaden:


1 stk. Æble-græskar morgenmadskage + lidt jordbær fra haven.... MUMS!
2 æg, scramble-style
3 stk. bacon og lidt agurk
1 kop skøn chai te og 1 glas mynte-vand.

Det mættede faktisk utroligt længe - jeg tænker det måske er fordi der er lidt flere proteiner, end i går.

Frokost:

Den stod på arbejde fra 9 - 17 i dag, så frokost skulle være noget nemt - og jeg havde rester fra i går aftes - PERFEKT! 1 avokado, 2 gulerødder og 2 store glad vand til. 

Aftensmad:

Flere rester - med rester på + Bønnefritter!


Jeg fyldte et fad med svinekødsresterne fra i tirsdags (peberfrugt-fyldet), tilsatte peberfrugt hakkede i mundrette bidder sammen med tomatbåde og toppede med resten af min "blomkåls-minusost-bechamel sauce" og satte i ovnen i ca. 30-40 min (samme tid som det tager at lave bønnefritterne). Og så var der serveret. Damn - det var lækkert. Selv manden var imponeret!
Helt sikkert ikke sidste gang jeg laver den sauce!
Bønnefritter er altid et hit herhjemme - og heldigvis var der rester til i morgen - jeg glæder mig allerede!

Jeg føler allerede at jeg har fået et lille energiboost, selvom røven var lidt tung i morges, men det skyldes nok at jeg kom lidt sent i seng pga. hovedpinen.... 
I dag har jeg været ekstra opmærksom på at få drukket nok - i hvert fald 2 liter vand, så håber jeg slipper for hovedpinen i aften. 

Den eneste ulempe umiddelbart ved denne spise-stil  - HOLD DA OP hvor spiser jeg mange grøntsager... og det er sgu lidt dyrt... især når man godt kan lide gode økologiske råvarer.... men så sparer man jo på alt slikket og sodavandet. Jeg er faktisk ret overrasket over at jeg ikke savner min sodavand mere... mine krydrede vand rammer lige plet, når jeg føler jeg mangler noget... men det bliver nok sværere når jeg skal i byen og spise.... og alle andre sidder og slurprer... 

Nå - den tid, den sorg!


Pennie :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar